social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

کارتن بسته بندی

کارتن بسته بندی

اگر شما بخواهید وسیله ای را به کسی هدیه بدهید ترجیح می دهید آن را درون جعبه ای بگذارید تا ظاهرش بهتر شود و همچنین زمانی که بخواهید کالایی را بخرید هم محصولی که دارای جعبه است را ترجیح می دهید. کارتن سازی ان صنعتی است که با ساخت جعبه در انواع مختلف سلامت کالاها را تامین می کند.

جعبه و کارتن بسته بندی در اصل یک جعبه یا ظرف از جنس مقوا و کاهی تخته فیبر چین دار می باشد. انواع جعبه های مختلفی که در بازار وجود دارند باعث شده است مصرف کنندگان آنها را بر اساس نیاز خود مانند بسته بندی مواد غذایی ، دارویی ، صادرات محصول و ... تهیه کنند.

کارتن بسته بندی

کارتن های بسته بندی در چند نوع ساخته می شوند؟

به صورت کلی کارتن ها در دو نوع معمولی و دایکاتی تولید می شوند. به آن دسته از کارتن ها که به وسیله دستگاه تبدیل برش خورده و دارای تلورانسی بیشتر از دو میلی متر هستند کارت معمولی می گویند و به کارتن هایی که بدون تلورانس و توسط قالب های تیغ دار ساخته می شوند کارتن دایکاتی یا مدل دار گفته می شود که خود نیز انواع مختلفی دارد:

سوراخ دار:  اگر به جعبه ها و کارتن بسته بندی میوه ها نگاه کنید این کارتن ها در کف خود سوراخ دارند تا هوا راه ورود به دورن جعبه را داشته باشد. از جعبه های سوراخ دار بیشتر برای میوه ها و محصولات لبنی و محصولات دریایی استفاده می شود.

تلسکوپی : از میان میوه ها جعبه موز با دیگر انواع آن متفاوت است. این نوع از کارتن ها که دارای درب نیز هستند تلکسوپی گفته می شود.

دسته دار : بدیهی است که برای بسته بندی فلزات و اشای سنگین بهتر است جعبه ها دسته دار تولید شوند تا به راحتی بتوان آن ها را حمل کرد.

کارتن های اسپتیک : یکی دیگر از کارتن های بسته بندی جعبه و کارتن بسته بندی اسپتیک است که جنس آن از ورقه های بسته بندی مایع ، فویل و پلی اتیلن می باشد و برای نگهداری مایعات استفاده می شود. وزن پایین این کارتن ها باعث کاهش هزینه های حمل و نقل می شود.

خریداران این کارتن ها از انها برای بسته بندی فرآورده های از پیش ضد عفونی شده مانند شیر ، آب میوه و سوپ یا محصولات غیر استریل مانند ماست استفاده می کنند.

در مورد جنس کارتن های اسپتیک مقوای کاغذی ثبات و استحکام را به محصول بسته بندی شده می بخشد. آلومینیوم نیز برای جلوگیری از نفوذ اکسیژن ، طعم و نور است.

کاربرد تبلیغاتی کارتن بسته بندی :

جعبه های کارتونی و جعبه مقاویی دارای شکل هندسی و ظاهر شکیلی هستند که در ذهن خریداران هنگام خرید اثر مثبتی می گذارند. همچنین به دلیل آنکه می توان روی این جعبه ها چاپ تصاویر و تبلیغات انجام داد برای تبلیغات بسیار عالی است.

صرفه اقتصادی کارتن های بسته بندی

مزیت کارتن بسته بندی از نظر حفظ محیط زیست :

در صنعت کارتن سازی مانند سایر صنایع موجود مراقبت از محیط زیست به عنوان یک اصل مهم رعایت می شود. جعبه مقوایی و کارتنی زمانی که دور ریخته شود جزو زباله های خشک بوده و قابل بازیافت می باشد.

صرفه اقتصادی کارتن های بسته بندی :

هزینه و قیمت برای هر سفارش دهنده ای مهم می باشد. در جعبه سازی و کارتن های بسته بندی سعی بر آن شده است تا از جعبه های مختلف با قیمت بسیار پایین تولید شود و به همین علت هزینه حمل و نقل آن ها نیز بسیار ارزان خواهد بود.

کارتن لمینتی و کاربرد آن ها :

زمانی که حرف از بسته بندی کالاهای گران می شود باید به دنبال یک محصول مناسب و با کیفیت باشیم. کارتن لمینتی به دلیل حمل و نقل آسان و چاپ آسان و با کیفیت بر روی آنها مورد توجه صنایع زیادی قرار میگیرد. لمینت باعث ماندگاری محصول در برابر چربی ، ساییدگی ، چین خوردگی و رطوبت می شود.

ویژگی های اصلی کارتن های لمینتی ساده کردن امر حمل و نقش یک کالا با حفظ کمیت و کیفیت آن می باشد. لمینت دوام جلد چاپی محصول را بالا می برد و می توانید همیشه از ان استفاده کنید.

هزینه کارتن بسته بندی :

درست است که یک بسته بندی عالی سلامت محصول و افزایش فروش آن را در پی دارد. اما باید به این نکته توجه کنید که این بسته بندی قیمت کالا را به مقدار قابل توجهی افزایش ندهد. زیرا در صورت بالا بودن قیمت محصول حتی اگر کیفیت بالایی هم داشته باشد مشتریان زیادی را به خود جلب نمی کند. عواملی مانند چاپ کارتن بسته بندی ، نوع کارتن ، جنس کارتن ، تعداد لایه های کارتن و ... تعیین کننده قیمت کارتن های بسته بندی می باشند. کارتنی که ارزان قیمت باشد صد در صد از کیفیت خوبی برخوردار نبوده و در جابه جایی دچار مشکل می شود.

نظرات
انصراف از نظر Close