social-phone
social-whatsApp
social-telegram
social-instagram
جستجو
فارسی
Back to all

کارتن اسباب کشی چیست؟‌ + خرید کارتن اسباب کشی ۵ لایه

کارتن اسباب کشی چیست؟‌ + خرید کارتن اسباب کشی ۵ لایه

کارتن اسباب کشی جهت مصارف خانگی و اداری کاربرد دارد، اسباب کشی مسئله ای است که حداقل هر فردی در طول زندگی اش یکبار با آن مواجه می شود. برای جابجایی همیشه لوازم شکستنی از جمله ظروف بلور و چینی در معرض خطر خواهند بود و باید درون یک کارتن جای داده شوند تا  دچار شکستگی نشوند. از این حیث کارتن اسباب کشی در جهت مصارف خانگی بسیار کاربردی  و پر فروش می باشند.

به طور کل اسباب‌کشی برای افراد کاری طاقت‌فرسا و خسته‌کننده خواهد بود. حال در صورتی که بسته‌بندی وسایل به خوبی انجام نگیرد ممکن است آسیب‌ دیدن برخی از وسایل در حین این کار اتفاق افتد.جهت پیشگیری از این موضوع و کاهش سختی اسباب کشی تهیه وسایل اصولی و استاندارد برای بسته‌بندی وجود دارد. کارتن اسباب‌کشی  یکی از اصلی ‌ترین این وسیله ‌ها می باشد.

همه افراد با کارتن مقوایی آشنایی لازم را دارند ولی این موضوع که  کارتن اسباب‌کشی چیست و چه تفاوتی با سایر کارتن‌ها دارد؟ می‌تواند ذهن افراد را درگیر سازد. در صورتی که قصد جابجایی دارید و از الان به فکر تهیه وسایل لازم برای این منظور هستید شما را به خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌ کنیم.

کارتن اسباب کشی چیست؟

اسباب‌ کشی و تغییر مکان همواره وجود دارد و اولین اقدامی که باید کرد در ارتباط با این موضوع به ذهن می ‌رسد طریقه بسته ‌بندی وسایل می باشد. با توجه به تجربه ‌ها و نظرات افراد بهترین وسیله‌ها در جهت جمع‌ آوری و بسته ‌بندی وسیله ‌ها کارتن ‌ها خواهد بود.

از گذشته تاکنون  کارتن ‌ها در جهت این منظور کاربرد داشته اند.  البته در آن زمان اغلب افراد به دنبال کارتن ‌های استفاده شده مغازه‌ داران مانند میوه فروشی‌ ها یا سوپر مارکتی‌ ها بودند. این کارتن ‌ها به علت دست دوم بودن مشکلات زیادی همچون کثیف یا آلوده بودن، استحکام پایین به علت چند بار مصرف بودن و … را به دنبال داشتند. به این خاطر نارضایتی ‌های زیادی در نتیجه استفاده از آن‌ ها رخ می داد.

خوشبختانه در حال حاضر شرکت‌های زیادی با هدف فروش لوازم بسته‌ بندی شروع به فعالیت کرده‌اند. لذا می‌توان با خیال راحت وسایل مورد نیاز خود را خریداری نمود. کارتن اسباب ‌کشی یکی از محصولات پرکاربردی به شمار می رود که توسط این شرکت‌ ها به مشتریان ارائه می گردد. این نوع از کارتن‌ها به علت برخورداری از حساسیت بالای کار از ساختار و بدنه مقاومی برخوردار می باشد و با رعایت موارد استانداردها طراحی و تولید می گردد.

ضمن اینکه به علت برخورداری از تنوع ابعادی  آن ها خریداران می ‌توانند با توجه به موقعیت مصرفی خود مناسب ‌ترین سایز را تهیه نمایند. کارتن‌ هایی که با هدف اسباب‌ کشی و جابجایی اثاث کاربرد دارد در رنگ‌ های سفید یا قهوه‌ ای تولید می گردد. ضمن اینکه  بدون طرح یا نوشته خاصی می باشند و حالتی کاملا ساده ببرخوردار هستند. در کنار این موضوع کارخانه‌های سازنده کارتن اسباب‌کشی توجه می‌کنند تا محصولی مقاوم در برابر وزن و ضربه به بازار عرضه کنند.

کارتن اسباب کشی ۵ لایه و مقاوم با ضخامت عالی است که امروزه به عنوان وسیله ای بسیار کاربردی برای اسباب کشی مورد استفاده قرار میگیرد و جای خود را به عنوان کارتن های موزی قدیمی در بین مردم کشور باز کرده است. از این کارتن های اسباب کشی می توان برای بسته بندی انواع ظروف شکستنی ، کتاب ، لباس ، کیف و کفش ، انواع مجسمه و ... استفاده کرد. برای اطلاعات بیشتر با کارتن سازی چاپم کن در ارتباط باشید.

کارتن اسباب کشی

منظور از کارتن بسته بندی حمل بار چیست؟

به طور کلی خرید کارتن اسباب کشی از واجبات هر اسباب کشی محسوب می شود. به جعبه‌هایی که اغلب از جنس مقوای چند لایه تهیه می شوند و برای بسته بندی و حمل وسیله‌ها کاربرد دارد، کارتن اسباب کشی می ‌گویند. این جعبه‌ها دارای سایزبندی ‌های متنوعی بوده و کاربران با توجه به حجم وسیله ‌هایی که قصد بسته بندی آن را دارند می‌ توانند گزینه مناسب را خریداری نمایند.

در توصیفی ساده ‌تر و جامع به جعبه‌ های حمل بار، کارتن اسباب کشی می نامند که بر حسب یک سری استانداردهای کلی از نظر جنس، سایزبندی، میزان تحمل بار و … طراحی و تولید می شوند.

کارتن اسباب کشی چه کاربردهایی دارد؟

استفاده از کارتن اسباب کشی تنها محدود به بسته بندی چند وسیله محدود نمی باشد. به این صورت که می توان  با انتخاب کارتن مناسب تمامی وسایل منزل، محل کار و … را درون جعبه‌ اسباب کشی قرار داده و به صورت کاملا ایمن جابجا نمایید. در این میان از جمله اصلی ‌ترین کاربرد کارتن اسباب کشی به قرار زیر است:

  • بسته بندی تمامی انواع کتاب‌ های معمولی و کتاب‌ های نفیس
  • بسته‌ بندی انواع کاغذ، مدارک، پوشه و …
  • بسته بندی تمامی انواع وسایل برقی منزل اعم از تلویزیون، کامپیوتر، یخچال، لباسشویی، آبمیوه گیری و …
  • بسته بندی تمامی ظروف آشپزخانه اعم از پلاستیکی و شکستنی
  • بسته بندی لباس‌ها و کفش‌ها
  • بسته‌ بندی لوازم دکوری و وسایل خورده ریزه
  • بسته بندی محتویات درون یخچال و دیگر اقلام خوراکی

تفاوت کارتن اسباب کشی با سایر انواع کارتن‌ها :

بی شک وجود مشخصه‌ ها موجب شده تا کارتن اسباب‌کشی با دیگر انواع کارتن‌ ها متمایز گردد. از جمله مهم‌ترین این تفاوت‌ها می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا

مقاومت بالای آن‌ها در برابر ضربه و فشار را مهم ‌ترین تفاوتی که این کارتن‌ها با سایر انواع دارند. زیرا از دیواره‌ای ضخیم و چند لایه برخوردار می باشند. لذا افراد می ‌توانند با خیال راحت وسیله‌های خود را درون آن جای دهند و به راحتی جابجا کنند.

  • قیمت مناسب

کارتن ‌های اسبابکشی با وجود کیفیت بالایی که دارند از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشند. زیرا که این کارتن‌ها بدون طرح، نوشته و رنگ تولید می‌ گردد. بنابراین  مصرف ‌کنندگان می‌ توانند بدون پرداخت هزینه بالا وسیله ‌های خود را به شکل مرتب و منظم دسته ‌بندی نمایند.

نداشتن نوشته و طرح بر روی این کارتن ها این قابلیت را به شما می دهد تا  با چسباندن لیبل های مناسب محتویات کارتن را به وضوح قید کند. نوشتن محتویات کارتن ها باعث می شود که زمان حمل و نقل بتوان به راحتی تصمیم گرفت که هر کارتن را در چه شرایط می بایست حمل نمود. ضمن اینکه در مقصد به راحتی می توان هر کارتن را در اتاق مخصوص خود قرار داد و از سردرگمی و پراکندگی پیشگیری کرد.

  • دوام بالا

برخورداری از بدنه‌ای چند لایه منجر به آن شده تا کارتن اسباب‌ کشی از ماندگاری و دوام بالایی برخوردار باشد. به طور کلی  بدنه این کارتن‌ها به راحتی از هم پاشیده یا پاره نمی‌ شوند. لذا افراد می ‌توانند وسیله‌های خود را با خیال راحت درون آن ‌ها چیده و برای مدت ‌های طولانی در انباری نگه ‌داری نمایند.

کارتن مناسب برای اسباب کشی

جنس کارتن اسباب کشی :

کارتن‌ های اسباب‌کشی به شکل کارتنهای ۳ یا ۵ لایه تولید و در بازار به فروش روند. با توجه به حساسیت کار خود خریداران می‌ توانند یکی از این انواع را در سایز مورد نظر خریداری نمایند. همان طور که می ‌توان متوجه شد استحکام و مقاومت کارتن‌ های ۵ لایه  بالاتری در مقایسه با کارتن سه لایه دارند. اصلی ‌ترین ماده اولیه که در ساخت کارتن‌ ها استفاده می شود کاغذ است.

در کارتن‌های اسباب‌ کشی نیز از کاغذ جهت ساخت کمک می ‌گیرند. در این زمینه انواع مختلفی از کاغذهای وجود دارند که استفاده می شوند. پرکاربرد ترین نوع آن ها کاغذهایی که جهت ساخت کارتن‌های پنج لایه از آن استفاده می‌ شود کاغذ مازندران نام دارد.

تفاوت کارتن اسباب کشی ۵ لایه و سه لایه :

مهم ترین تفاوتی که برای کارتن ۵ لابه و ۳ لایه به وجود می آید به تعداد لایه های آنها مربوط می شود. تفاوت در تعداد لایه ها باعث می شود تا میزان استحکام این دو مدل کارتن بسته بندی با یکدیگر متفاوت باشد. به این صورت که کارتن ۵ لایه در مقایسه با کارتن ۳ لایه دارای استحکام بیشتری است . به همین علت است که دوام و مقاومت کارتن ۵ لایه بیشتر از کارتن ۳ لایه می باشد.

ابعاد کارتن اسباب کشی :

در یک اسباب ‌کشی وسایل بسیار زیادی نیاز به جمع‌آوری و بسته ‌بندی خواهند داشت. لذا می بایست چندین کارتن در ابعاد گوناگون تهیه گردد تا بتوان یک بسته ‌بندی منظم و مرتبی داشته باشد. از جمله پرکاربردترین ابعاد برای اسباب‌کشی عبارتند از:

  • کارتن ۳ لایه با ابعاد ۳۰۰ * ۲۰۰ و ارتفاع ۲۰۰ میلی‌متر
  • کارتن ۵ لایه با ابعاد ۴۵۰ * ۲۵۰ و ارتفاع ۲۰۰ میلی‌متر
  • کارتن ۵ لایه با ابعاد ۴۰۰ * ۳۰۰ و ارتفاع ۲۵۰ میلی‌متر
  • کارتن ۵ لایه با ابعاد ۴۵۰ * ۴۰۰ و ارتفاع ۳۰۰ میلی‌متر
  • کارتن ۵ لایه با ابعاد ۵۵۰ * ۴۵۰ و ارتفاع ۳۵۰ میلی‌متر
  • کارتن ۵ لایه با ابعاد ۸۱۰*۲۶۰ و ارتفاع ۱۳۰ میلی متر

لازم به ذکر است تا مناسب ‌ترین گزینه را جهت جمع کردن وسیله‌ها خریداری نمود. در این انتخاب می بایست اندازه و حجم وسیله‌ها و همچنین جنس آن‌ها از نظر شکستنی بودن یا نه در نظر گرفته شود. توصیه می ‌شود جهت بسته ‌بندی کردن شکستنی‌ها از کارتن‌های ۵ لایه استفاده گردد.

زیرا این مورد مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار خواهد داشت. همچنین توصیه می شود قبل از بسته ‌بندی از نایلون‌های حبابدار نیز برای پیچیدن دور تا دور وسیله‌ ها استفاده شود. هر چه ابعاد وسایل بزرگ تر شود می بایست از کارتن‌ های بزرگتری استفاده کرد.

نکات مهم استفاده از کارتن اسباب کشی :

بعضی از کارتن های اسباب کشی دست دوم یا کارتن موز برای اسباب کشی را نمی توان دوباره استفاده کرد چرا که پس از یکبار مصرف کیفیت خود را از دست می دهند ولی می توان  از کارتن های اسباب کشی دوباره استفاده شده ی خود برای اقلام غیر مهم و سبک استفاده نمایید. کارتن را تا حد مشخصی پر کنید برخی ها تصور می کنند که کارتن اسباب کشی را می توانند بیش از حد گنجایش آن ها پر کنند، این موضوع تنها منجر به سنگین تر شدن بسته بندی شما خواهد شد و حمل و نقل آن را سخت تر می کند.

این نوع کارتن ها ضد آب نیستند و  جنس مقوا دارند. در صورتی که نگران این  باشید که لوازمتان درون کارتن بر اثر تغییرات آب و هوایی خیس شود بهتر است ابتدا یک لایه پلاستیک بزرگ درون کارتن قرار داده و سپس وسایل خود را درون آن بچینید.

نکات مهم در خرید کارتن کارتن بسته بندی :

نکات مختلفی در خرید کارتن اثاث کشی مناسب نقش دارند. اصلی ترین آنها مقاومت و تعداد لایه های این کارتن ها می باشد. نکته بعدی در این رابطه سایز کارتن ها است. کارتن های اثلث کشی در لبعاد گوناگونی تولید می شوند. در انتخاب این کارتن ها یادتان باشد که نه به سراغ سایزهای خیلی بزرگ بروید و نه خیلی کوچک و از کارتن های کهنه و محلی پرهیز کنید.

قیمت کارتن های اسباب کشی بسته به سایز و کیفیت آن می باشد که میتواند به شکل های مختلف تکی و عمده ای به فروش برسد.

کارتن های مخصوص اسباب کشی را از کجا تهیه کنیم؟

کارتن های مناسب برای اسباب کشی را می توانید از شرکت چاپم کن تهیه کنید . این شرکت با توجه به نیازهای بازار کارتن های مختلفی را تولید و در دسترس شما قرار می دهد.

نکات مهم در بسته بندی وسایل حساس و شکستنی :

شما ممکن است مجموعه ای از ظروف چینی بسیار حساس و گرانبها که از مادر یا مادر بزرگتان به ارث رسیده است را داشته باشید و ترس اینکه مبادا آسیبی به آنها وارد شود را داشته باشید. حال جا به جایی این وسایل استرس زیادی را در پی خواهد داشت. حالا چاره کار چیست؟

چاره کار استفاده از کارتن های بسته بندی مقاوم با استفاده از روش ها و تکنیک های مهم بسته بندیست. همچنین کارتن های رگال دار اسباب کشی برای بسته بندی لباس های کمد شما مناسب می باشد.

تهیه کارتن اسباب کشی

تهیه کارتن های اسباب کشی :

مرغوب ترین و باکیفیت ترین کارتن های اسباب کشی و حمل وسایل را می توان از شرکت هایی مانند چاپم کن خریداری کرد. زیرا ما برای رفاه حال مشتریان انواع و اقسام این کارتن ها را تولید و در دسترس مشتریان قرار میدهیم. شما می توانید به راحتی با یک تماس کارتن های مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

خرید کارتن نو یا دست دوم ؟ کدام بهتر است؟

در گذشته به علت نبود امکانات کافی در صنعت بسته بندی از کارتن های دست دوم استفاده می شد. امروزه با گسترش امکانات و پیشرفت تکنولوژی و همچنین سرایت بیماری های واگیردار توصیه می شود از کارتن و لوازم بسته بندی نو و آکبند در پک لوازم منزل استفاده شود.

کارتن های استوک به علت استفاده شدن به مرور زمان مقاومت خود را از دست داده و در هنگام جا به جایی ممکن است پاره شوند. همچنین تفاوت قیمت این دو کارتن نو و دست دوم بسیار اندک است و بهتر است از کارتن نو استفاده شود.

خرید کارتن اسباب کشی ارزان :

کارتن های چاپم کن نسبت به جنس و مقاومت بالایی که دارند هزینه پایینی را شامل می شوند و جز دسته کارتن اسباب کشی ارزان به حساب می آیند. این کارتن های ۵ لایه با توجه به حجم ورقه های به کار رفته و ضخامت بالایی که دارند مخصوص جا به جایی های درون شهری و برون شهری می باشند.

هر کسی در طول زندگی خود قطعا یکبار اثاث کشی را انجام داده است و در این مدت مدام به دنبال کارتن اسباب کشی ارزان می باشد به همین دلیل قبلا از کارتن های دست دوم استفاده می کردیم و به خیالمان خرید کارتن اسباب کشی ارزان قیمت به نفع ما وهزینه های ماست. اما امروزه خرید کارتن های بسته بندی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا اگر یک وسیله از وسایل ما بشکند هزینه آن ده برابر هزینه یک کارتن میباشد.

نظرات
انصراف از نظر Close